MBA – Farmaceutický manažment
Štúdium MBA vo farmaceutickom manažmente vám poskytne širokú škálu vedomostí a zručností potrebných na úspešné riadenie farmaceutických spoločností a lekární. Tento kurz je ideálny pre tých, ktorí chcú zlepšiť svoje manažérske zručnosti a napredovať v kariére v dynamickom a rýchlo sa rozvíjajúcom farmaceutickom priemysle. Získate kľúčové znalosti a zručnosti potrebné na efektívne riadenie farmaceutických spoločností, naučíte sa strategicky plánovať a rozvíjať účinné marketingové stratégie, zistíte, ako optimalizovať distribúciu alebo riadiť tvorbu cien liekov. Dozviete sa aj o výskume a vývoji a pochopíte regulačné mechanizmy a práva duševného vlastníctva. Štúdium MBA vo farmaceutickom manažmente sa zameriava aj na špecifiká riadenia lekární, takže sa naučíte, ako strategicky riadiť lekáreň ako prosperujúcu spoločnosť vrátane efektívneho marketingu a v súlade s legislatívnymi a regulačnými požiadavkami a najnovšími trendmi v odvetví. Dozviete sa aj o etických zásadách a normách, ktoré je potrebné dodržiavať pri riadení farmaceutických spoločností a lekární. Naučíte sa čeliť etickým dilemám a prijímať rozhodnutia, ktoré sú v súlade s etickými a právnymi požiadavkami. Získate schopnosť implementovať etické princípy do chodu spoločnosti, a tak podnikať eticky a zodpovedne. Ako v každom programe MBA získate komplexné znalosti o riadení a vedení, naučíte sa strategicky myslieť a riadiť projekty, čeliť zmenám a čo najlepšie využívať potenciál inovácií. Zistíte tiež, ako rozvíjať vlastnú osobnosť a byť tak efektívnejší, úspešnejší a spokojnejší nielen v pracovnom, ale aj v osobnom živote. Svoju kvalifikáciu si ďalej zvýšite absolvovaním dvoch voliteľných predmetov (v českom alebo anglickom jazyku), ktoré si môžete vybrať podľa svojich potrieb.
Hlavné prínosy odboru v praxi
- Naučíte sa strategicky plánovať a optimalizovať procesy v lekárňach a farmaceutických spoločnostiach.
- Získate zručnosti na zvýšenie produktivity a konkurenčnej pozície na farmaceutickom trhu.
- Dozviete sa o legislatívnych požiadavkách a predpisoch pre farmaceutické spoločnosti a lekárne.
- Získate zručnosti na identifikáciu príležitostí a hrozieb v dynamickom prostredí farmaceutického priemyslu.
- Získate vedomosti o etických zásadách a normách vo farmaceutickom priemysle.
- Naučíte sa, ako zlepšiť konkurenčnú výhodu vašej spoločnosti prostredníctvom inovácií a kvalitných služieb.
- Zvládnete všetky fázy riadenia, od operatívneho cez taktické až po strategické.
- Stanete sa nielen skvelými manažérmi, ale aj lídrami.
- Naučíte sa využívať potenciál zmien a inovácií a riadiť rozsiahle projekty.
- Osvojíte si zásady osobného rozvoja a riadenia času v súvislosti s rovnováhou medzi pracovným a súkromným životom.
Komu je odbor MBA – Farmaceutický manažment určený?
- Manažéri farmaceutických spoločností: Vedúci pracovníci, ktorí chcú zlepšiť svoje zručnosti v riadení farmaceutických spoločností. Manažéri, ktorí chcú efektívnejšie riadiť procesy a zvýšiť produktivitu.
- Manažéri a majitelia lekární: Majitelia a manažéri lekární, ktorí chcú optimalizovať prevádzku a zlepšiť služby zákazníkom. Odborníci, ktorí hľadajú nové spôsoby efektívneho riadenia farmaceutického podniku v súlade s legislatívou a súčasnými trendmi.
- Špecialisti v oblasti etiky a regulácie: Odborníci, ktorí sa zameriavajú na dodržiavanie etických noriem a legislatívnych požiadaviek vo farmaceutickom priemysle. Všetci tí, ktorí si chcú prehĺbiť svoje vedomosti o etických zásadách a predpisoch.
- Obchodníci vo farmaceutickom priemysle: Podnikatelia, ktorí chcú rozšíriť svoje podnikanie a zvýšiť konkurencieschopnosť svojich spoločností. Odborníci, ktorí hľadajú nové možnosti rastu a rozvoja v dynamickom prostredí farmaceutického priemyslu.
- Farmaceuti a lekárnici: Odborníci, ktorí sa chcú posunúť na manažérske pozície a zlepšiť svoje manažérske zručnosti. Farmaceuti, ktorí sa chcú zamerať na efektívnejšie riadenie lekární a farmaceutických procesov.
- Odborníci v oblasti výskumu a vývoja: Odborníci zapojení do výskumu a vývoja nových farmaceutických výrobkov, ktorí chcú zlepšiť svoje manažérske a strategické zručnosti. Odborníci, ktorí sa chcú oboznámiť s najnovšími trendmi vo farmaceutickom manažmente.
Študijný plán
Študijný plán 1. semestr
Manažment projektov, zmien a inovácií
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA Viac informáciíŠtúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Získate vedomosti o projektovom manažmente a osvojíte si zručnosti a schopnosti pre praktické uplatnenie projektového manažmentu v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a špecifikácie kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Získate vedomosti o význame inovačných aktivít pre zabezpečenie konkurencieschopnosti firiem. Po absolvovaní budete ovládať problematiku nevyhnutnú pre úspešné zhodnotenie inovačných zámerov. V priebehu štúdia bude objasnená charakteristika manažérskych procesov zabezpečujúcich rozvoj podnikania firmy využitím úspešných inovácií pri súčasnom zabezpečení rentability investícií vložených do realizácie inovačného zámeru. Dozviete sa, aká je úloha manažérov firmy pri implementácii podnikateľskej stratégie opierajúci sa o využitie inovácií. Zoznámite sa s procesmi a vhodnými postupmi, ktoré súvisia s riadením zmien vo firmách.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohto predmetu je teda cenný dokument ihneď ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnania, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciám s odborníkom.
Viac o predmeteModerný manažment a leadership
V tomto kurze sa spojí teória s praxou v oblasti manažmentu a vedenia a naučíte sa, ako využiť získané vedomosti na úspešné fungovanie organizácií. Pochopíte vývoj teórie manažmentu, manažérske úlohy, funkcie a činnosti a teoretické koncepcie vedenia. Dozviete sa o štýloch vedenia a kompetenčných modeloch manažérov/lídrov a o tom, ako riadiť zmeny a konflikty. Venovať sa budete aj ďalším témam, ako je autentický manažment, manažment talentov a ďalšie oblasti súvisiace s efektívnym rozvojom manažérov/lídrov v 21. storočí. Naučíte sa tiež, ako úspešne riadiť tímy a rozvíjať tímové zručnosti a ako pracovať s osobnosťou a motiváciou manažérov.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteStrategický manažment
Ing. Hana Urbancová, Ph.D., DBA Viac informáciíŠtúdiom strategického manažmentu sa zoznámite a naučíte aplikovať metódy analýzy vnútorného a vonkajšieho prostredia, vrátane SWOT analýzy, ktoré napomáhajú v procese správnej formulácie stratégie a dosahovaní konkurenčnej výhody organizácie. Naučíte sa formulovať dosiahnuteľné strategické ciele, správne interpretovať a navrhovať vhodné strategické varianty, vrátane postupu ich implementácie v praxi s dosiahnutím pozitívnych efektov. V priebehu štúdia si budete kontinuálne prehlbovať znalosti v oblasti strategického manažmentu a strategického manažmentu ľudských zdrojov, ktoré sú spoločne s finančnými, materiálnymi zdrojmi a informáciami predpokladom dosiahnutia úspechov organizácií pri neustále prebiehajúcich zmenách v súčastnom vysoko turbulentnom prostredí. Absolvovanie predmetu napomáha k rozvoju manažérskeho rozhodovania, rozvoja schopnosti reagovať na meniace sa podmienky a efektívnu prácu s informáciami a znalosťami.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteManažment osobného rozvoja
doc. PhDr. Eva Bedrnová, CSc. Viac informáciíZískate možnosť zoznámiť sa, pochopiť a poradiť si s významnou oblasťou manažmentu zameraného na vlastnú osobu. Ak má totiž ktokoľvek riadiť iné, mal by predovšetkým dobre poznať seba samého a vedieť sa sebou cielene a efektívne zaobchádzať. Znamená to najprv naučiť sa dobre rozpoznať podmienky, možnosti a spôsoby, ktoré vám uľahčia dlhodobo si udržať fyzické a duševné zdravie. Ďalej dostanete priestor k pokroku v oblasti sebapoznania, a to ako v rovine dokonalejšej sebareflexie osobnostných dispozícií nevyhnutných pre úspešné profesijné a manažérske uplatnenie, tak aj pre dosiahnutie vyrovnaného osobného, partnerského a neskôr aj rodinného života. Absolvovanie predmetu vám tiež umožní osvojiť si niektoré zručnosti a techniky sebariadenia, rokovania s ľuďmi a komunikáciu s nimi v najrôznejších situáciách, ako aj poradiť si so všetkými kontaktamy a vzťahmi v bežných, ale aj v náročnejších sociálnych súvislostiach. Patrí sem prirodzene aj ovládnutie efektívnejších foriem a spôsobov zaobchádzanie s časom (time management), a to ako v individuálnej, tak zdieľané podobe. Naučíte sa tiež zvládať zvýšené životné a pracovné zaťaženie a poradiť si aj s ďalšími nepriaznivými javmi a skutočnosťami, s ktorými sa stretávate. Všeobecne by ste si mali osvojiť optimalizačné postupy v akejkoľvek oblasti práce a života a vytvoriť si na tomto základe harmonický životný program.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Diplomový seminár
Štúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť so zásadami tvorby diplomovej práce, a to ako z hľadiska voľby témy, tak i obsahovej a formálnej stránky. Záverom spracujete zámer diplomovej práce, v ktorom si zvolíte vlastnú tému diplomovej práce, súvisiacu s vami zvolenými predmetmi MBA štúdia, a vedúceho DP - odborníka na Vami zvolenú tému.
Po absolvovaní tohto seminára budete ovládať prácu s informačnými zdrojmi z pohľadu autorskej legislatívy a etiky, budete pripravení spracovať diplomovú prácu a jej prezentáciu k obhajobe DP. Získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať Vami vybraný reálny problém, prípad či situáciu z vašej praxe a navrhnúť optimálne riešenie. Konzultácie k vedeniu DP prebiehajú individuálne po celú dobu vášho štúdia - až do obhajoby vašej diplomovej práce.
Výstupom po absolvovaní diplomového seminára a celého MBA štúdia je teda cenný dokument ihneď ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnania, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciám s vedúcim Vašej DP a cennými komentármi oponenta Vašej práce a členov skúšobnej komisie.
Viac o predmeteŠtudijný plán 2. semestr
Etika v zdravotníctve a farmácii
PharmDr. Dominika Žigrayová, MBA Viac informáciíAbsolvovanie tohto kurzu vám poskytne etický kompas, ktorý potrebujete na to, aby ste sa v zložitom svete farmácie a zdravotnej starostlivosti pohybovali čestne, empaticky a profesionálne. Štúdiom etickej stránky farmácie získate hlbšie pochopenie etických zásad, ktoré sú základom starostlivosti zameranej na pacienta.
Naučíte sa, ako uprednostniť blaho a autonómiu pacientov/klientov a zabezpečiť, aby sa každé vaše rozhodnutie v lekárenskej praxi riadilo ich najlepšími záujmami. Preskúmate prípadové štúdie, ktoré odrážajú etické dilemy, s ktorými sa stretnete vo svojej profesii (od otázok dôvernosti až po konflikty záujmov), a naučíte sa, ako tieto výzvy riešiť s gráciou a profesionalitou.
Zistíte, ako si udržať dôveru klientov, kolegov a širšej zdravotníckej komunity, pochopíte význam čestnosti, integrity a transparentnosti vo svojej profesii a vybudujete si pevné vzťahy založené na vzájomnom rešpekte a dôvere.
Preskúmate otázky rovnosti v oblasti zdravia, prístupu k starostlivosti a sociálnych determinantov zdravia, čo vám umožní stať sa hlasným obhajcom tých, ktorí to najviac potrebujú. Štúdiom tohto kurzu zabezpečíte, aby ste vždy dodržiavali najnovšie zákony, predpisy a profesijné normy a chránili seba aj svojich klientov/pacientov. Získate pocit osobného naplnenia, keď budete vedieť, že pozitívne meníte životy svojich klientov/pacientov a prispievate k väčšiemu dobru spoločnosti.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteManažment farmaceutických spoločností
PharmDr. Dominika Žigrayová, MBA Viac informáciíPo absolvovaní tohto kurzu získate komplexný prehľad o farmaceutickom sektore a pochopíte zásady a postupy riadenia špecifické pre farmaceutický priemysel. Dozviete sa, akým výzvam a príležitostiam čelia farmaceutické spoločnosti (vrátane regulačných požiadaviek, výskumu a vývoja, marketingu a distribúcie) a ako ich využiť na dosiahnutie obchodného úspechu.
Naučíte sa strategicky riadiť cenotvorbu a logistiku liekov, vytvárať efektívne marketingové kampane a chrániť duševné vlastníctvo farmaceutických spoločností, a to nielen s ohľadom na český a slovenský trh, ale aj v rámci globálnych trhov, na ktorých pôsobí väčšina farmaceutických spoločností. Pochopíte tiež význam etiky a spoločenskej zodpovednosti pre farmaceutický sektor.
Po absolvovaní tohto kurzu sa stanete profesionálom vybaveným znalosťami a zručnosťami potrebnými na dosiahnutie úspechu v dynamickom farmaceutickom sektore.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteManažment lékáren
PharmDr. Ľudmila Kraus, MBA Viac informáciíŠtúdiom predmetu získate vedomosti z teórie farmaceutického manažmentu s praktickým zameraním na oblasť farmácie a špecifiká v systéme zdravotnej starostlivosti v oblasti lekárenskej starostlivosti. V priebehu štúdia sa oboznámite s problematikou procesu riadenia, stratégie a efektívnosti jednotlivých činností riadenia lekárne ako zdravotníckeho zariadenia. Praktickým prístupom k jednotlivým témam získate odborné znalosti pre riadenie procesu farmaceutickej starostlivosti, zvýšenie efektivity zamestnancov a budovanie konkurencieschopnosti v prostredí poskytovania lekárenskej starostlivosti. Cieľom kurzu je získať vedomosti, porozumenie a v konečnom dôsledku zručnosti pre riadenie lekární. Získate základné poznatky o problematike poskytovania kvalitnej a bezpečnej lekárenskej starostlivosti. Zároveň získate tvorivý prístup k riešeniu a riadeniu projektov na zvýšenie efektívnosti poskytovania lekárenskej starostlivosti v procese riadenia reťazca lekární.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteVoliteľný predmet 1
Pred začatím druhého semestra vášho MBA štúdia si vyberiete dva povinne voliteľné predmety, ktoré absolvujete v priebehu druhého semestra.
Môže sa jednať ako o odborne zamerané predmety, ktoré ďalej rozvíja vašu študijné špecializáciu, tak o medziodborové predmety s manažérskym presahom.
Z akých predmetov môžem vyberať?
Viac o predmeteVoliteľný predmet 2
Pred začatím druhého semestra vášho MBA štúdia si vyberiete dva povinne voliteľné predmety, ktoré absolvujete v priebehu druhého semestra.
Môže sa jednať ako o odborne zamerané predmety, ktoré ďalej rozvíja vašu študijné špecializáciu, tak o medziodborové predmety s manažérskym presahom.
Z akých predmetov môžem vyberať?
Viac o predmeteDoporučené volitelné předměty
Digitalizácia a podávanie správ v zdravotníctve
Štúdiom tohto predmetu získate vedomosti o možnostiach implementácie digitálnej transformácie v jednotlivých segmentoch zdravotníctva a jej vplyve na fungovanie zdravotníckych zariadení. Okrem toho sa dozviete o spôsoboch zefektívnenia poskytovania zdravotnej starostlivosti pomocou umelej inteligencie a o tom, kde môže mať významný vplyv na zmenu procesov riadenia zdravotníckych zariadení.
Dozviete sa, ako sa orientovať v reportingu a ako možno jeho výstupy využiť v riadení zdravotníckych zariadení a aké spôsoby reportingu pomôžu vláde pri nastavovaní zdravotníckej politiky. Dozviete sa, či je vykazovanie len administratívnou záťažou alebo dôležitou súčasťou poskytovania zdravotnej starostlivosti.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteFarmaceutický manažment v systéme zdravotného poistenia
Štúdiom predmetu získate vedomosti z oblasti farmácie v kontexte riadenia konkrétnych farmaceutických činností v lekárenskej praxi alebo farmaceutického priemyslu v systéme zdravotného poistenia. Počas štúdia sa oboznámite s ekonomickými aspektmi jednotlivých farmaceutických činností so zameraním na zdravotné poisťovne, manažment lekární doplnený o odborné informácie z praxe, prebiehajúcu digitalizáciu či nové výzvy v oblasti farmácie.
Cieľom predmetu je získať vedomosti a pochopenie lekárenstva z pohľadu systému zdravotného poistenia, zdravotných aspektov v lekárenskej starostlivosti a farmaceutického priemyslu. Zároveň získate kreatívny prístup k riešeniu a riadeniu projektov v oblasti farmácie, farmakoekonomiky z pohľadu zdravotnej poisťovne. Ako manažér lekárne absolvovaním predmetu získate vedomosti na efektívne riadenie procesov, kvality a riadenia lekárenskej starostlivosti v procesnom systéme zdravotného poistenia. Pre procesy farmaceutickej spoločnosti je prínosom absolvovanie predmetu Procesné riadenie ekonomiky liekov, legislatíva a cenotvorba alebo Zdravotná politika a jej vplyv na systém zdravotníctva a úhrady zo zdravotného poistenia.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteIndividualita a manažérske soft skills
Kurz "Manažérske mäkké zručnosti" sa zameriava na rozvoj potrebných mäkkých zručností, ktoré sú nevyhnutné na to, aby ste boli úspešní ako lídri a manažéri. Naučíte sa efektívne komunikovať, budovať a udržiavať kvalitné vzťahy, riadiť tímy, vyjednávať a riešiť konflikty. Budete tiež rozvíjať svoje zručnosti v oblasti plánovania, organizácie a riadenia úloh, tvorivého myslenia, emocionálnej inteligencie a etického správania. Naučíte sa tiež úspešne prezentovať svoje myšlienky a nápady a zvládať komunikačné situácie v profesionálnom aj osobnom kontexte. Dôraz sa bude klásť na rozvoj mäkkých zručností, ako je empatia, aktívne počúvanie, vyjednávanie a tímová práca. Po absolvovaní tohto kurzu budete vybavení potrebnými mäkkými zručnosťami pre úspešnú kariéru vedúceho pracovníka a manažéra.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteKomunikácia s pacientmi a klientmi
Počas štúdia tohto kurzu sa budete podrobne venovať komunikácii s pacientmi a klientmi, ktorá zahŕňa teoretické základy aj praktické aplikácie v oblasti komunikácie s pacientmi a klientmi v prostredí zdravotnej a sociálnej starostlivosti. Osvojíte si zásady efektívnej komunikácie. Precvičíte si zručnosti pri nadväzovaní kontaktu s pacientmi alebo klientmi, pri poskytovaní informácií a podpory a pri riešení možných konfliktných situácií v tejto oblasti.
Dôraz sa bude klásť na pochopenie potrieb pacientov a klientov, vytváranie dôverných vzťahov a podporu spolupráce medzi poskytovateľmi zdravotnej/sociálnej starostlivosti pre pacientov alebo klientov. Súčasťou hodiny budú praktické simulácie a cvičenia, ktoré vám umožnia precvičiť si rôzne komunikačné situácie a získať zručnosti potrebné na efektívnu a empatickú komunikáciu s rôznymi typmi pacientov a klientov.
Prostredníctvom individuálnych konzultácií s odborníkom v danej oblasti budete mať možnosť aplikovať teóriu na konkrétne komunikačné situácie a prípady zo zdravotníckej praxe, a tak ďalej rozvíjať svoje komunikačné zručnosti a schopnosti. Výsledkom kurzu budú predovšetkým prakticky orientované poznatky, ktoré môžete okamžite uplatniť vo svojej práci v zdravotníctve s dôrazom na rešpektovanie individuálnych potrieb a preferencií pacientov a klientov pri poskytovaní zdravotníckych a sociálnych služieb.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteKultúra riadenia a sociálna zodpovednosť organizácií
Študenti získajú základnú orientáciu v problematike manažérskej kultúry, sociálnej zodpovednosti podnikov a podnikateľskej etiky. Budú schopní rozpoznať neetické správanie a rozhodovať sa pri riešení etických dilem. Získajú schopnosť analyzovať, hodnotiť a integrovať princípy spoločenskej zodpovednosti v rámci organizačnej kultúry a strategického plánovania organizácie. Hlavnými témami predmetu sú spoločenská zodpovednosť podnikov, podnikateľská etika, kultúra riadenia, udržateľnosť a trvalo udržateľný rozvoj.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteManažment nemocníc a väčších zdravotníckych zariadení
Štúdiom tohto predmetu sa dozviete o riadení nemocníc a väčších zdravotníckych zariadení. Naučíte sa orientovať v potrebnej legislatíve a normách, ktoré sú nevyhnutné pre znalostný manažment každého manažéra zdravotníckych zariadení. Naučíte sa aplikovať získané teoretické vedomosti zo všetkých fáz riadenia od operatívneho až po strategické. Naučíte sa, ako zabezpečiť zdravotnícku efektivitu a tým optimalizovať finančné zdroje. V neposlednom rade sa budeme venovať efektívnemu riadeniu, pravidelnému výkazníctvu a nastaveniu pravidiel pre činnosť nemocnice.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteManažment zdravotníckej záchrany
Cieľom predmetu Manažment záchrannej zdravotnej služby je previesť študentov komplexnou problematikou záchrannej zdravotnej služby ako neoddeliteľnej súčasti systému poskytovania neodkladnej zdravotnej starostlivosti v Českej republike a na Slovensku. Obsah predmetu je zameraný na všetky dôležité aspekty riadenia vysokoprofilovej služby, ktorou záchranná zdravotná služba bezpochyby je. Kurz ponúka prierez vývojom organizácie tejto služby, rozdiely medzi Českou republikou a Slovenskom, prevádzkové požiadavky, personálne požiadavky a financovanie. Zaoberá sa aj úlohou operačného riadenia v systéme záchrannej zdravotnej služby. Podstatnou témou je aj kvalita poskytovanej neodkladnej starostlivosti a jej ukazovatele. Predmet sa zaoberá aj otázkami štátneho a súkromného prevádzkovania služby. V neposlednom rade kurz ponúka aktuálne témy v ZZS, ako sú informatizácia a digitalizácia, vzdelávanie a kompetencie personálu, kontrolná činnosť v ZZS a inovácie.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteZaloženie a prevádzka malých a stredných podnikov zdravotníckych zariadení
Cieľom kurzu je získať komplexné vedomosti a praktické zručnosti potrebné na úspešné zriadenie a prevádzku malých a stredných zdravotníckych zariadení. Počas štúdia sa oboznámite s legislatívnymi požiadavkami na zdravotnícke zariadenia, naučíte sa, ako zabezpečiť vysokú kvalitu starostlivosti o pacientov a ich bezpečnosť, a zistíte, ako budovať pozitívne vzťahy s pacientmi a verejnosťou prostredníctvom kvalitného marketingu. Naučíte sa tiež finančné riadenie a plánovanie, personálny manažment a využívanie moderných technológií a informačných systémov v zdravotníctve.
Absolvovaním kurzu získate tieto kompetencie a vedomosti:
-
Schopnosť založiť a úspešne riadiť malé a stredne veľké zdravotnícke zariadenia.
-
Znalosť právnych a regulačných požiadaviek na prevádzku zdravotníckych zariadení.
-
Zručnosti v oblasti finančného plánovania a optimalizácie nákladov.
-
Efektívny nábor a riadenie zdravotníckeho personálu.
-
Zavádzanie a riadenie kvalitnej starostlivosti o pacientov.
-
Marketingové stratégie a komunikácia s verejnosťou.
Získané vedomosti môžete uplatniť v praxi pri zakladaní a riadení vlastných zdravotníckych zariadení alebo pri práci na riadiacich pozíciách v existujúcich zdravotníckych organizáciách.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete