MBA - IT manažment
Ak hľadáte štúdium, ktoré vás pripraví na vedúce pozície v oblasti riadenia IT, potom je tento kurz určený práve pre vás. Toto prestížne štúdium vám poskytne nielen manažérske znalosti a zručnosti v oblasti moderného manažmentu a vedenia či osobného rozvoja, ale naučíte sa aj strategicky myslieť a riadiť projekty, čeliť zmenám a čo najlepšie využívať potenciál inovácií. V odbornej časti štúdia sa naučíte všetko, čo potrebujete vedieť o riadení IT, kybernetickej bezpečnosti, obchodnej inteligencii a analýze údajov. Dozviete sa, ako efektívne riadiť IT tímy a projekty, ako optimalizovať využívanie technológií v organizácii a ako vytvoriť úspešnú IT stratégiu. Dozviete sa, ako chrániť svoju organizáciu pred kybernetickými útokmi a ako zabezpečiť, aby boli vaše údaje vždy v bezpečí. Modul Business Intelligence a dátová analytika vám potom poskytne nástroje, ktoré potrebujete na efektívne riadenie a rozvoj organizácie na základe údajov a analýzy. Štúdium MBA v oblasti IT manažmentu vám poskytne nielen teoretické vedomosti, ale aj praktické zručnosti, ktoré budete môcť okamžite uplatniť vo svojej kariére. Nečakajte a prihláste sa ešte dnes!
Hlavné prínosy odboru v praxi
- Zvládnete všetky fázy riadenia, od operatívneho cez taktické až po strategické.
- Stanete sa nielen skvelými manažérmi, ale aj lídrami
- Naučíte sa využívať potenciál zmien a inovácií a riadiť rozsiahle projekty
- Osvojiť si zásady osobného rozvoja a riadenia času v súvislosti s rovnováhou medzi pracovným a súkromným životom
- Naučte sa rozvíjať vlastnú osobnosť
- Naučte sa efektívne riadiť IT tímy a projekty
- Zistite, ako chrániť svoju organizáciu pred kybernetickými útokmi v súlade s najnovšími trendmi
- Naučte sa, ako čo najlepšie využívať údaje a analytiku na efektívne riadenie
Máte v hlave námety ku zlepšeniu chodu oddelenia, hľadáte inšpiráciu k osobnému rastu či expanzii vašej spoločnosti? Spracujte tieto témy vo svojej diplomovej práci či seminárnych prácach a naši lektori, profesionáli z praxe, vám s nimi v rámci MBA štúdia radi pomôžu.
Štúdiom jednotlivých predmetov totiž získavate možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s našimi lektormi – expertami na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod ich odborným vedením spracovať u každého predmetu ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát, bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami. Výstupom z absolvovania každého predmetu je teda cenný dokument ihneď použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam s odborníkom.
Jednotlivé seminárne práce môžete ďalej rozpracovať do svojej diplomovej práce, ktorá predstavuje ucelený strategický dokument, ktorý môže mať zásadný vplyv na váš ďalší biznis. Celkom takto v priebehu svojho štúdia pod odborným vedením spracujete a získate deväť prakticky zameraných prác, a naviac ešte diplomovú prácu.
Komu je odbor MBA - IT manažment určený?
Štúdium MBA v odbore IT manažment je vhodné pre odborníkov v tejto oblasti, ktorí si chcú rozšíriť svoje znalosti v oblasti informačných technológií v súlade s najnovšími trendmi v tomto odvetví. Je teda vhodný pre pozície, ako sú IT riaditeľ, IT manažér, projektový manažér, IT konzultant, IT architekt, IT školiteľ, sieťový inžinier atď. Je prínosom najmä pre tých, ktorí už pracujú v oblasti informačných technológií na manažérskej pozícii alebo sa chcú na takúto pozíciu prepracovať. Ak chcete dať svojej kariére v oblasti IT nový impulz, MBA v oblasti IT manažmentu je pre vás.
- Pre manažérov IT
- Pre majiteľov IT spoločností
- Pre odborníkov, ktorí sa chcú posunúť do riadiacich pozícií
- Pre tých, ktorí chcú naštartovať svoj kariérny rast v tejto oblasti
- Pre tých, ktorí chcú získať vedomosti o moderných trendoch v riadení IT
- Pre všetkých IT profesionálov so záujmom o riadenie
Študijný plán
Študijný plán 1. semestr
Manažment projektov, zmien a inovácií
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA Viac informáciíŠtúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Získate vedomosti o projektovom manažmente a osvojíte si zručnosti a schopnosti pre praktické uplatnenie projektového manažmentu v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a špecifikácie kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Získate vedomosti o význame inovačných aktivít pre zabezpečenie konkurencieschopnosti firiem. Po absolvovaní budete ovládať problematiku nevyhnutnú pre úspešné zhodnotenie inovačných zámerov. V priebehu štúdia bude objasnená charakteristika manažérskych procesov zabezpečujúcich rozvoj podnikania firmy využitím úspešných inovácií pri súčasnom zabezpečení rentability investícií vložených do realizácie inovačného zámeru. Dozviete sa, aká je úloha manažérov firmy pri implementácii podnikateľskej stratégie opierajúci sa o využitie inovácií. Zoznámite sa s procesmi a vhodnými postupmi, ktoré súvisia s riadením zmien vo firmách.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohto predmetu je teda cenný dokument ihneď ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnania, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciám s odborníkom.
Viac o predmeteModerný manažment a leadership
Ing. Eva Matoušková Viac informáciíŠtúdiom tohoto predmetu získate informácie o modernom managemente a jeho význame pre súčasné úspešné fungovanie organizácie. Zoznámime Vás s historickým vývojom v oblasti manažmentu. Po absolvovaní tohto predmetu budete poznať najdôležitejšie role, funkcie a kompetencie manažéra. Okrem toho uvedieme prehľad a budeme charakterizovať jednotlivé manažérske štýly. Dôležitou súčasťou tohto predmetu sú poznatky o význame osobnosti manažéra pre úspech organizácie. Budú Vám predstavené nevyhnutné osobnostné predpoklady manažéra, potrebné znalosti, vlastnosti, motivácia a potreby, a tiež, aké by mal mať manažérske zručnosti. Nezabudneme uviesť tiež jednotlivé oblasti, ktoré by mal spĺňať manažér, ktorý sa správa eticky. V predmete Vám bude vysvetlený rozdiel medzi lídrom a manažérom. V samostatnej časti objasníme podstatu leadershipu. Veríme, že bude pre vás prínosom aj kapitola, v ktorej prezradíme zásady efektívneho riadenia porád. Nezabudneme však ani na tímovú spoluprácu a riadenie tímov.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteStrategický manažment
Ing. Hana Urbancová, Ph.D. Viac informáciíŠtúdiom strategického manažmentu sa zoznámite a naučíte aplikovať metódy analýzy vnútorného a vonkajšieho prostredia, vrátane SWOT analýzy, ktoré napomáhajú v procese správnej formulácie stratégie a dosahovaní konkurenčnej výhody organizácie. Naučíte sa formulovať dosiahnuteľné strategické ciele, správne interpretovať a navrhovať vhodné strategické varianty, vrátane postupu ich implementácie v praxi s dosiahnutím pozitívnych efektov. V priebehu štúdia si budete kontinuálne prehlbovať znalosti v oblasti strategického manažmentu a strategického manažmentu ľudských zdrojov, ktoré sú spoločne s finančnými, materiálnymi zdrojmi a informáciami predpokladom dosiahnutia úspechov organizácií pri neustále prebiehajúcich zmenách v súčastnom vysoko turbulentnom prostredí. Absolvovanie predmetu napomáha k rozvoju manažérskeho rozhodovania, rozvoja schopnosti reagovať na meniace sa podmienky a efektívnu prácu s informáciami a znalosťami.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteManažment osobného rozvoja
doc. PhDr. Eva Bedrnová, CSc. Viac informáciíZískate možnosť zoznámiť sa, pochopiť a poradiť si s významnou oblasťou manažmentu zameraného na vlastnú osobu. Ak má totiž ktokoľvek riadiť iné, mal by predovšetkým dobre poznať seba samého a vedieť sa sebou cielene a efektívne zaobchádzať. Znamená to najprv naučiť sa dobre rozpoznať podmienky, možnosti a spôsoby, ktoré vám uľahčia dlhodobo si udržať fyzické a duševné zdravie. Ďalej dostanete priestor k pokroku v oblasti sebapoznania, a to ako v rovine dokonalejšej sebareflexie osobnostných dispozícií nevyhnutných pre úspešné profesijné a manažérske uplatnenie, tak aj pre dosiahnutie vyrovnaného osobného, partnerského a neskôr aj rodinného života. Absolvovanie predmetu vám tiež umožní osvojiť si niektoré zručnosti a techniky sebariadenia, rokovania s ľuďmi a komunikáciu s nimi v najrôznejších situáciách, ako aj poradiť si so všetkými kontaktamy a vzťahmi v bežných, ale aj v náročnejších sociálnych súvislostiach. Patrí sem prirodzene aj ovládnutie efektívnejších foriem a spôsobov zaobchádzanie s časom (time management), a to ako v individuálnej, tak zdieľané podobe. Naučíte sa tiež zvládať zvýšené životné a pracovné zaťaženie a poradiť si aj s ďalšími nepriaznivými javmi a skutočnosťami, s ktorými sa stretávate. Všeobecne by ste si mali osvojiť optimalizačné postupy v akejkoľvek oblasti práce a života a vytvoriť si na tomto základe harmonický životný program.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Diplomový seminár

Štúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť so zásadami tvorby diplomovej práce, a to ako z hľadiska voľby témy, tak i obsahovej a formálnej stránky. Záverom spracujete zámer diplomovej práce, v ktorom si zvolíte vlastnú tému diplomovej práce, súvisiacu s vami zvolenými predmetmi MBA štúdia, a vedúceho DP - odborníka na Vami zvolenú tému.
Po absolvovaní tohto seminára budete ovládať prácu s informačnými zdrojmi z pohľadu autorskej legislatívy a etiky, budete pripravení spracovať diplomovú prácu a jej prezentáciu k obhajobe DP. Získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať Vami vybraný reálny problém, prípad či situáciu z vašej praxe a navrhnúť optimálne riešenie. Konzultácie k vedeniu DP prebiehajú individuálne po celú dobu vášho štúdia - až do obhajoby vašej diplomovej práce.
Výstupom po absolvovaní diplomového seminára a celého MBA štúdia je teda cenný dokument ihneď ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnania, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciám s vedúcim Vašej DP a cennými komentármi oponenta Vašej práce a členov skúšobnej komisie.
Viac o predmeteŠtudijný plán 2. semestr
Bezpečnosť informácií, údajov a informačných systémov

Štúdiom predmetu Bezpečnosť informácií, údajov a informačných systémov sa naučíte uplatňovať postupy, ktoré pomáhajú nastaviť správne procesy kybernetickej bezpečnosti v organizáciách. Naučíte sa chápať bezpečnosť informácií a IS ako súčasť každodennej praxe, rozlišovať základné a podstatné pojmy a súvislosti medzi nimi, poznať základné postupy pre zaistenie bezpečnosti pri projektovej činnosti, pri spolupráci v rôznych rolách (manažérskej alebo konzultantskej) v tímoch zameraných na bezpečnostnú analýzu a audit informačných systémov.
Štúdiom tohto predmetu budete schopní vysvetliť základné pojmy bezpečnosti informácií a IS, vymenovať kritické charakteristiky a vysvetliť ich význam, vrátane koncepčného modelu informačnej bezpečnosti, identifikovať základné zdroje rizík pre informácie a údaje v IKT, formulovať ciele informačnej bezpečnosti a prostriedky na dosiahnutie týchto cieľov, vymenovať normy a zásady hodnotenia bezpečnosti IS, vrátane penetračných testov. Absolvovanie kurzu pomáha rozvíjať manažérske rozhodovanie, rozvíjať schopnosť reagovať na meniace sa bezpečnostné podmienky práce s údajmi a informáciami. Toto štúdium vám pomôže rozvinúť schopnosť reagovať na meniace sa bezpečnostné podmienky po práci s údajmi a informáciami a zvýši vašu konkurencieschopnosť na pozíciách IT manažéra, projektového manažéra alebo manažéra bezpečnosti informačných systémov, prípadne vo vrcholovom manažmente podnikov a organizácií.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteBusiness intelligence a analýza údajov

Modul Business Intelligence a analýza údajov sa zameriava na rozvoj zručností pri zhromažďovaní, analýze a využívaní údajov na rozhodovanie v podnikaní. Cieľom tohto modulu je poskytnúť študentom teoretické a praktické znalosti o business intelligence a dátovej analytike, aby boli schopní vytvárať a používať riešenia založené na údajoch na podporu obchodného rozhodovania. V tomto module sa naučíte základné pojmy a koncepty v oblasti business intelligence a analýzy údajov a osvojíte si metódy a techniky zberu, analýzy a interpretácie údajov. Naučíte sa tiež, ako používať údaje na podporu rozhodovania v podniku a identifikovať najvhodnejšie nástroje a technológie na správu a spracovanie údajov. Nakoniec sa dozviete aj o právnych a etických aspektoch zberu, analýzy a používania údajov. Tento modul je vhodný pre študentov, ktorí chcú pracovať v manažmente alebo v oblasti stratégie a rozhodovania v podnikaní.
Viac o predmeteVoliteľný predmet 1

Pred začatím druhého semestra vášho MBA štúdia si vyberiete dva povinne voliteľné predmety, ktoré absolvujete v priebehu druhého semestra.
Môže sa jednať ako o odborne zamerané predmety, ktoré ďalej rozvíja vašu študijné špecializáciu, tak o medziodborové predmety s manažérskym presahom.
Z akých predmetov môžem vyberať?
Viac o predmeteVoliteľný predmet 2

Pred začatím druhého semestra vášho MBA štúdia si vyberiete dva povinne voliteľné predmety, ktoré absolvujete v priebehu druhého semestra.
Môže sa jednať ako o odborne zamerané predmety, ktoré ďalej rozvíja vašu študijné špecializáciu, tak o medziodborové predmety s manažérskym presahom.
Z akých predmetov môžem vyberať?
Viac o predmeteIT manažment

Modul IT manažment sa zameriava na rozvoj zručností a znalostí v oblasti riadenia IT v podniku. Cieľom tohto modulu je poskytnúť študentom teoretické a praktické znalosti o riadení IT a umožniť im integrovať IT do podnikovej stratégie a rozhodovania. V tomto module sa oboznámite so základnými pojmami a koncepciami v oblasti riadenia IT a naučíte sa efektívne riadiť IT projekty a IT tímy. Budete schopní analyzovať a navrhovať IT infraštruktúru a súvisiace procesy. Naučíte sa, ako správne spravovať a udržiavať IT systémy a plánovať a rozvíjať IT stratégiu. Modul Manažment IT je určený pre študentov, ktorí sa chcú stať odborníkmi v oblasti manažmentu IT, a pre tých, ktorí si chcú zlepšiť svoje zručnosti v oblasti riadenia IT v podniku. Tento modul je vhodný najmä pre študentov, ktorí už sú alebo sa chcú stať riaditeľmi alebo manažérmi IT, alebo pre tých, ktorí chcú pracovať na pozíciách s vysokou mierou zodpovednosti za IT v organizácii.
Viac o predmeteDoporučené volitelné předměty
Age manažment
Štúdiom predmetu sa zoznámite s prínosmi a rizikami aplikácie age manažmentu v organizáciách a podmienkach riešenia v rámci strategického manažmentu ľudských zdrojov. Dozviete sa, v čom je kľúčová schopnosť nastaviť a implementovať age manažment do organizácie a ako napomôže v dosahovaní konkurenčnej výhody a budovania značky zamestnávateľa. Naučíte sa identifikovať a hodnotiť prístupy organizácií k ich aplikácii a vzťahu na manažment ľudských zdrojov. Budete vedieť využívať faktory, ktoré majú vplyv na aplikáciu age managementu a naučíte sa nastavovať personálne procesy pre podporu medzigeneračnej spolupráce. V priebehu štúdia sa zamyslíte nad tým, prečo je oblasť práce s ľuďmi a ich kontinuálny rozvoj bez ohľadu na vek dôležitý, vrátane využitia vhodných nástrojov, ako sú napríklad rozvojové metódy a ICT. Každá generácia má svoje špecifiká a tie je nutné reflektovať pre efektívne využitie jej potenciálu.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Bezpečnostný a krízový manažment
Pri štúdiu tohoto predmetu sa stretnete a zoznámite s procesom riadenia bezpečnosti a rizík v území. Naučíte sa orientovať v právnej úprave vymedzujúcej bezpečnostný systém Slovenskej republiky, úlohy a pôsobnosť jej jednotlivých prvkov. Porozumiete princípom a systému riadenia a riešenia situácie v území (na úrovni štátu - kraj - obec - miesto zásahu) pri riešení mimoriadnej udalosti aj pri vyhlásení krízového stavu, fungovania orgánov krízového riadenia a ich pôsobnosti. Vytvoríte si predstavu o aktuálnej problematike ochrany kritickej infraštruktúry na národnej i medzinárodnej úrovni, o nadnárodnej spolupráci v oblasti krízového riadenia a plánovania, krízového riadenia a ochrany obyvateľstva. Predmet pracuje so základnými strategickými dokumentami z oblasti bezpečnosti a nadväzujúcimi právnymi predpismi ústavného charakteru, krízovou a brannou legislatívou, v ktorej sa tiež naučíte orientovať.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteKrízová komunikácia pre manažérov
Štúdiom tohto predmetu získate možnosť zoznámiť sa s odlišnosťami krízového manažmentu (KM) a jednotlivých činností tohto osobitného druhu manažérskych činností a rozhodnutí vo firme, organizácii alebo inštitúcii. A to nielen v situácii, kedy kríza nastane, ale aj vo fáze prevencie krízových situácií a následnej analýzy, kedy hlavným cieľom je minimalizovať riziko vzniku krízy v budúcnosti. Predmet sa zaoberá nevyhnutnou teóriou, definíciou základných pojmov a ďalších všeobecných súvislostí. Dôležitou súčasťou predmetu je tiež praktická časť, ktorá popisuje možné typy kríz, metódy ich prevencie a konkrétne príklady riešenia krízových situácií. Samostatnú kapitolu predstavuje potom krízová komunikácia s médiami ako špecifická súčasť PR v rámci firmy či inštitúcie. V tejto časti sú tiež uvedené príklady z praxe.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete

Kybernetická bezpečnosť v organizáciách
Štúdiom tohto kurzu pochopíte princípy bezpečnostných rizík pre údaje a informácie v informačných technológiách, ich ošetrenie a riadenie. Naučíte sa porozumieť princípom bezpečnosti, pochopíte význam bezpečnostných opatrení v rozsiahlych informačných systémoch v organizáciách. Naučíte sa zásady riešenia nových postupov, ktoré povedú k návrhu, inštalácii, prevádzke a údržbe bezpečných informačných systémov. Absolvovanie kurzu pomáha rozvíjať manažérske rozhodovanie, rozvíjať schopnosť reagovať na meniace sa bezpečnostné prostredie pre prácu s údajmi a informáciami. Absolventi kurzu zvýšia svoju konkurencieschopnosť v oblasti informatiky na pozíciách IT manažéra, projektového manažéra, manažéra bezpečnosti informačných systémov alebo vo vrcholovom manažmente firiem a organizácií.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmetePersonálny manažment a riadenie ľudských zdrojov
Personálny manažment, riadenie ľudských zdrojov (RLZ) v zmysle tohto predmetu je o činnostiach, ktoré sa týkajú každého človeka vo firme (majiteľa firmy, manažéra, personalistov ale i radového zamestnanca). Štúdiom tohto predmetu by ste sa mali naučiť rýchle analýze svojej firmy a zmysluplnému výberu nástrojov, ktorými RLZ vytvára pridanú hodnotu v oblasti Vášho podnikania v dobe turbulentných zmien.
Počas štúdia máte možnosť priebežne konzultovať zvolené témy, ktoré sú pre Vašu prax relevantné alebo Vás zaujímajú. Konzultácie prebiehajú individuálne a sú považované za dôverné z hľadiska firemných informácií tak, aby ste mohli otvorene diskutovať témy, ktoré Vás zaujímajú. Záverečnou prácou by mala byť prípadová štúdia prepájajúci teoretické poznatky s ich praktickou realizáciou v systéme riadenia ľudských zdrojov Vašej spoločnosti v nadväznosti na predpokladaný vývoj odbore Vášho podnikania.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteRiadenie vzťahov so zákazníkmi
Štúdiom tohoto predmetu sa zoznámite s problematikou zvyšovania výkonnosti predajných tímov s využitím nástrojov riadenia vzťahov so zákazníkmi - Customer Relationship Management (ďalej len RVZ čiže CRM) v kontexte globalizácie a hyper konkurencie. Ukážeme si chronológiu a relevantnosť jednotlivých aktivít účastníkov procesu RVZ z hľadiska komplexného prístupu k jednotlivým účastníkom tohto procesu v najobvyklejších variantoch: B2B, B2C, G2C, ... čo je tiež predpokladom úspešnej implementácie / realizácie CRM ako filozofia riadenia podniku vrátane ochrany citlivých dát (GDPR, etc.). Následne sa zvýši aj hodnota a konkurencieschopnosť vás ako profesionála v danej oblasti.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Startup projekty
Prečo sú dnes startupy také populárne? Ich história vo výrobe, vývoji a podnikaní všeobecne je pomerne krátka. Popularita súvisí s konkrétnou myšlienkou, konceptom a víziou podnikateľov, ktorí chcú realizovať niečo nové a až v priebehu vývoja ich činnosť získava určitú pevnú právnu formu. Až v tejto záverečnej fáze musí podnikateľ splniť bežné povinnosti spojené so založením spoločnosti.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Manažérska kultúra a etika, obchodná etiketa, marketing
Cieľom predmetu v rámci MBA štúdia je poskytnúť základné informácie k oborom, ktorých vybrané temy možu prispieť k úspech kancelárie či organizácie. Poslucháči získajú informácie o vhodnej typológií organizačnej kultúry. Budú zoznámení s odlišnosťami v obchodných jednaniach i spoločenských zvyklostiach rôznych národností. Tri kapitoly budú venované základom z marketingu – najviac sa zameriame na obsah marketingového mixu, analýzu trhu a konkurencie. Veľmi prínosná bude iste i časť venovaná možnostiam využitia tradičních foriem marketingu v porovnaní s použitím moderných nástrojov marketingovej komunikácie. Rovnako Vás zoznámime s obsahom etického riadenia firmy a s výhodami etického správania. Poskytneme vám i návod ako zostaviť etický kódex.
Viac o predmete