MBA - Realitný manažment
V rámci štúdia tohto oboru získate v prvom semestri komplexné znalosti z oblasti manažmentu a leadershipu, ktorými má disponovať každý moderný manažér. Naučíte sa strategicky myslieť a riadiť projekty, čeliť zmenám a využívať na maximum potenciálu inovácií. Zistíte tiež, ako rozvíjať svoju vlastnú osobnosť a byť tak efektívnejšie, úspešnejší a spokojnejší nielen v profesijnom, ale i osobnom živote. V druhom semestri sa zoznámite s typmi transakcií na realitnom trhu a aktivitami realitného makléra podľa Zákona č. 39/2020 Zb. o realitnom sprostredkovaní. Získate znalosti z oblasti marketingu nehnuteľností vrátane prezentácie a vizualizácie. Zoznámite sa tiež s metódami stanovenia ceny nehnuteľnosti a analýzou trhu nehnuteľností. Budete poznať možnosti využitia trhových metód a vedieť ich zakomponovať do všeobecného ocenenia nehnuteľnosti pre zistenie ceny obvyklej (trhovej hodnoty). Pochopíte vývoj cien nehnuteľností, ich príčiny a vplyvy. Zoznámite sa s prvkami zmluvného zaistenia transakcie, zabezpečenia dokumentácie a súčinnosti s úradmi. Zistíte tiež, aký význam môže mať koučing pre vás i Vašu firmu. Svoju kvalifikáciu ešte rozšírite absolvovaním dvoch voliteľných predmetov (v češtine či angličtine), ktoré si vyberiete podľa svojich potrieb.
Hlavné prínosy odboru v praxi
- Ovládnete všetky fázy manažmentu, od operatívneho, cez taktický až po strategický
- Stanete sa nielen skvelými manažérov, ale aj lídrami
- Naučíte sa využívať potenciál zmien a inovácií a riadiť aj rozsiahle projekty
- Osvojíte si zásady osobného rozvoja a time-managementu vo vzťahu k work-life balance
- Naučíte sa, ako rozvíjať svoju vlastnú osobnosť
- Komplexne pochopíte oblasť realitného biznisu v súlade s platnou legislatívou
- Zistíte, ako funguje oceňovanie nehnuteľností a najmä stanovenie trhovej ceny, ktorá je rozhodujúca pre tvorbu cien na trhu s nehnuteľnosťami
- Stanete sa realitným odborníkom, ktorý bude priťahovať klientov a budiť u nich dôveru svojimi znalosťami
Máte v hlave námety ku zlepšeniu chodu oddelenia, hľadáte inšpiráciu k osobnému rastu či expanzii vašej spoločnosti? Spracujte tieto témy vo svojej diplomovej práci či seminárnych prácach a naši lektori, profesionáli z praxe, vám s nimi v rámci MBA štúdia radi pomôžu.
Štúdiom jednotlivých predmetov totiž získavate možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s našimi lektormi – expertami na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod ich odborným vedením spracovať u každého predmetu ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát, bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami. Výstupom z absolvovania každého predmetu je teda cenný dokument ihneď použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam s odborníkom.
Jednotlivé seminárne práce môžete ďalej rozpracovať do svojej diplomovej práce, ktorá predstavuje ucelený strategický dokument, ktorý môže mať zásadný vplyv na váš ďalší biznis. Celkom takto v priebehu svojho štúdia pod odborným vedením spracujete a získate deväť prakticky zameraných prác, a naviac ešte diplomovú prácu.
Komu je odbor MBA - Realitný manažment určený?
Tento odbor je určený najmä pre realitných maklérov, ktorí chcú vyniknúť na súčasnom veľmi konkurenčnom trhu. Odbor je ideálny tiež pre vedúcich pobočiek realitných kancelárií či ich majiteľa. Vhodný je tiež pre všetkých, ktorí sa zaoberajú ďalšími činnosťami v oblasti nehnuteľností, ako je napríklad facility management, poskytovanie hypoték alebo oceňovanie nehnuteľností.
- realitných maklérov, ktorí sa chcú stať špičkou na trhu
- majiteľa a manažérov realitných kancelárií, ktorí chcú posunúť svoj biznis ďalej
- facility manažérov, hypotekárne špecialistov
- pre všetkých, ktorí si chcú osvojiť najmodernejšie poznatky a trendy v oblasti realitného trhu
- pre manažérov, ktorí chcú vedieť motivovať svoj tím k vynikajúcim výsledkom
- pre tých, ktorí ocenia vedomosti od odborníkov z praxe
Študijný plán
Študijný plán 1. semestr
Manažment projektov, zmien a inovácií
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA Viac informáciíŠtúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť sa s hlavnými procesmi riadenia projektu. Získate vedomosti o projektovom manažmente a osvojíte si zručnosti a schopnosti pre praktické uplatnenie projektového manažmentu v systéme riadenia podnikov a iných inštitucionálnych organizácií. Zoznámite sa s najdôležitejšími pojmami a špecifikácie kľúčových rysov inovácií a inovačného podnikania. Získate vedomosti o význame inovačných aktivít pre zabezpečenie konkurencieschopnosti firiem. Po absolvovaní budete ovládať problematiku nevyhnutnú pre úspešné zhodnotenie inovačných zámerov. V priebehu štúdia bude objasnená charakteristika manažérskych procesov zabezpečujúcich rozvoj podnikania firmy využitím úspešných inovácií pri súčasnom zabezpečení rentability investícií vložených do realizácie inovačného zámeru. Dozviete sa, aká je úloha manažérov firmy pri implementácii podnikateľskej stratégie opierajúci sa o využitie inovácií. Zoznámite sa s procesmi a vhodnými postupmi, ktoré súvisia s riadením zmien vo firmách.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohto predmetu je teda cenný dokument ihneď ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnania, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciám s odborníkom.
Viac o predmeteModerný manažment a leadership
Ing. Eva Matoušková Viac informáciíŠtúdiom tohoto predmetu získate informácie o modernom managemente a jeho význame pre súčasné úspešné fungovanie organizácie. Zoznámime Vás s historickým vývojom v oblasti manažmentu. Po absolvovaní tohto predmetu budete poznať najdôležitejšie role, funkcie a kompetencie manažéra. Okrem toho uvedieme prehľad a budeme charakterizovať jednotlivé manažérske štýly. Dôležitou súčasťou tohto predmetu sú poznatky o význame osobnosti manažéra pre úspech organizácie. Budú Vám predstavené nevyhnutné osobnostné predpoklady manažéra, potrebné znalosti, vlastnosti, motivácia a potreby, a tiež, aké by mal mať manažérske zručnosti. Nezabudneme uviesť tiež jednotlivé oblasti, ktoré by mal spĺňať manažér, ktorý sa správa eticky. V predmete Vám bude vysvetlený rozdiel medzi lídrom a manažérom. V samostatnej časti objasníme podstatu leadershipu. Veríme, že bude pre vás prínosom aj kapitola, v ktorej prezradíme zásady efektívneho riadenia porád. Nezabudneme však ani na tímovú spoluprácu a riadenie tímov.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteStrategický manažment
Ing. Hana Urbancová, Ph.D. Viac informáciíŠtúdiom strategického manažmentu sa zoznámite a naučíte aplikovať metódy analýzy vnútorného a vonkajšieho prostredia, vrátane SWOT analýzy, ktoré napomáhajú v procese správnej formulácie stratégie a dosahovaní konkurenčnej výhody organizácie. Naučíte sa formulovať dosiahnuteľné strategické ciele, správne interpretovať a navrhovať vhodné strategické varianty, vrátane postupu ich implementácie v praxi s dosiahnutím pozitívnych efektov. V priebehu štúdia si budete kontinuálne prehlbovať znalosti v oblasti strategického manažmentu a strategického manažmentu ľudských zdrojov, ktoré sú spoločne s finančnými, materiálnymi zdrojmi a informáciami predpokladom dosiahnutia úspechov organizácií pri neustále prebiehajúcich zmenách v súčastnom vysoko turbulentnom prostredí. Absolvovanie predmetu napomáha k rozvoju manažérskeho rozhodovania, rozvoja schopnosti reagovať na meniace sa podmienky a efektívnu prácu s informáciami a znalosťami.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteManažment osobného rozvoja
doc. PhDr. Eva Bedrnová, CSc. Viac informáciíZískate možnosť zoznámiť sa, pochopiť a poradiť si s významnou oblasťou manažmentu zameraného na vlastnú osobu. Ak má totiž ktokoľvek riadiť iné, mal by predovšetkým dobre poznať seba samého a vedieť sa sebou cielene a efektívne zaobchádzať. Znamená to najprv naučiť sa dobre rozpoznať podmienky, možnosti a spôsoby, ktoré vám uľahčia dlhodobo si udržať fyzické a duševné zdravie. Ďalej dostanete priestor k pokroku v oblasti sebapoznania, a to ako v rovine dokonalejšej sebareflexie osobnostných dispozícií nevyhnutných pre úspešné profesijné a manažérske uplatnenie, tak aj pre dosiahnutie vyrovnaného osobného, partnerského a neskôr aj rodinného života. Absolvovanie predmetu vám tiež umožní osvojiť si niektoré zručnosti a techniky sebariadenia, rokovania s ľuďmi a komunikáciu s nimi v najrôznejších situáciách, ako aj poradiť si so všetkými kontaktamy a vzťahmi v bežných, ale aj v náročnejších sociálnych súvislostiach. Patrí sem prirodzene aj ovládnutie efektívnejších foriem a spôsobov zaobchádzanie s časom (time management), a to ako v individuálnej, tak zdieľané podobe. Naučíte sa tiež zvládať zvýšené životné a pracovné zaťaženie a poradiť si aj s ďalšími nepriaznivými javmi a skutočnosťami, s ktorými sa stretávate. Všeobecne by ste si mali osvojiť optimalizačné postupy v akejkoľvek oblasti práce a života a vytvoriť si na tomto základe harmonický životný program.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Diplomový seminár

Štúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť so zásadami tvorby diplomovej práce, a to ako z hľadiska voľby témy, tak i obsahovej a formálnej stránky. Záverom spracujete zámer diplomovej práce, v ktorom si zvolíte vlastnú tému diplomovej práce, súvisiacu s vami zvolenými predmetmi MBA štúdia, a vedúceho DP - odborníka na Vami zvolenú tému.
Po absolvovaní tohto seminára budete ovládať prácu s informačnými zdrojmi z pohľadu autorskej legislatívy a etiky, budete pripravení spracovať diplomovú prácu a jej prezentáciu k obhajobe DP. Získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať Vami vybraný reálny problém, prípad či situáciu z vašej praxe a navrhnúť optimálne riešenie. Konzultácie k vedeniu DP prebiehajú individuálne po celú dobu vášho štúdia - až do obhajoby vašej diplomovej práce.
Výstupom po absolvovaní diplomového seminára a celého MBA štúdia je teda cenný dokument ihneď ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnania, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciám s vedúcim Vašej DP a cennými komentármi oponenta Vašej práce a členov skúšobnej komisie.
Viac o predmeteŠtudijný plán 2. semestr
Oceňovanie nehnuteľností a stavebné právo

Štúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť sa so základnými princípmi a prvkami oceňovania nehnuteľností smerujúcimi k súhrnnému oceneniu danej nehnuteľnosti / objektu pre potreby realitného makléra. Získate základné znalosti v oblasti oceňovania nehnuteľností, pochopíte pojem oceňovanie, jeho účel, spoznáte základné členenie metód a kategórií oceňovania a základné postupy pri oceňovaní nehnuteľnosti odhadcom ceny. Budete poznať možnosti využitia trhových metód a vedieť ich zakomponovať do všeobecného ocenenie nehnuteľnosti pre zistenie ceny obvyklej (trhovej hodnoty). Po absolvovaní budete schopní spracovať súhrnné ocenenie vybranej nehnuteľnosti / objektu pre potreby predaja a nákupu nehnuteľnosti.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteKoučing pre manažérov a podnikateľov
Ing. Vendulka Mikšovská, MSc. in SHRM, ACC Viac informáciíKoučovanie pre manažérov a podnikateľov voľne nadväzuje a prelína sa s vybranými trendami v riadení ľudských zdrojov. K jednému z najrozšírenejších ale aj najkontroverznejších trendov patrí koučovanie. Štúdium predmetu vám pomôže k rýchlej orientácii v tom, podľa čoho môžete spoznať, čo koučovanie a koučovací prístup sú a čo je len marketingový názov. Predmet je cielený primárne na tie oblasti vedenia ľudí, kde môžu manažéri a podnikatelia koučovacie prístupy uplatniť v praxi ako pre svoj vlastný rozvoj, tak pre vedenie a motiváciu podriadených v konkrétnych modelových situáciách, akými sú práca s inováciami, stratégiami, časom, náborom a motiváciou zamestnancov, zvyšovaním pracovného výkonu, pri poskytovaní spätnej väzby alebo tvorbe rozvojových plánov. Neoddeliteľnou súčasťou predmetu je implementácia koučovacieho prístupu do práce s tímami a firemnej kultúry vrátane prípadových štúdií firiem, ktoré koučovacie prístupy už využívajú. Pretože sa každý z nás učí iným spôsobom, obsahujú výukové materiály nielen teóriu pre tých, ktorí ju majú radi, ale predovšetkým množstvo praktických nástrojov, testov, kvízov a pod., ktoré vám umožnia vyskúšať si koučovanie sami na sebe i vo svojich tímoch.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteMaklér a realitný trh

Štúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť sa s činnosťami realitného makléra. Zoznámite sa s typmi transakcií na realitnom trhu a aktivitami realitného makléra podľa Zákona č. 39/2020 o realitnom sprostredkovaní. Získate základné znalosti z oblasti marketingu nehnuteľností (prezentácia, vizualizácia). Zoznámite sa so základnými metódami stanovenia ceny nehnuteľnosti a analýzou trhu nehnuteľností. Pochopíte vývoj cien nehnuteľností, ich príčiny a vplyvy. Zoznámite sa s prvkami zmluvného zaistenia transakcie, zabezpečenie dokumentácie a súčinnosti s úradmi. Po absolvovaní predmetu porozumiete činnosti realitného makléra, budete schopní činnosť "Realitné sprostredkovanie" vykonávať ako živnosť viazanú na základe Živnostenského zákona. .
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteVoliteľný predmet 1

Pred začatím druhého semestra vášho MBA štúdia si vyberiete dva povinne voliteľné predmety, ktoré absolvujete v priebehu druhého semestra.
Môže sa jednať ako o odborne zamerané predmety, ktoré ďalej rozvíja vašu študijné špecializáciu, tak o medziodborové predmety s manažérskym presahom.
Z akých predmetov môžem vyberať?
Viac o predmeteVoliteľný predmet 2

Pred začatím druhého semestra vášho MBA štúdia si vyberiete dva povinne voliteľné predmety, ktoré absolvujete v priebehu druhého semestra.
Môže sa jednať ako o odborne zamerané predmety, ktoré ďalej rozvíja vašu študijné špecializáciu, tak o medziodborové predmety s manažérskym presahom.
Z akých predmetov môžem vyberať?
Viac o predmeteDoporučené volitelné předměty
Finančný manažment
Štúdiom tohoto predmetu získate možnosť zoznámiť sa s finančnými aspektmi podnikového manažmentu a s procesmi, ktoré v podnikoch v tejto oblasti prebiehajú. Po absolvovaní budete ovládať problematiku nevyhnutnú pre prijatie finančných rozhodnutí operatívneho a strategického charakteru, v nadväznosti na iné činnosti. V priebehu štúdia bude objasňovaná problematika financovania podniku, finančného riadenia a zároveň plánovacieho procesu, riadenie majetkovej a kapitálovej štruktúry, vrátane pracovného kapitálu vo väzbe na efektívnosť a udržanie stálej likvidity, ďalej bude objasnená problematika riadenie a plánovanie nákladov, investičných rozhodovania a hodnotenie investičných projektov, vrátane rizík s tým spojených.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Intercultural Communication (ENG)
Studying this subject will give you an intercultural competence, meaning the active possession by individuals of qualities which contribute to effective intercultural communication and can be defined in terms of three primary attributes: knowledge, skills and attitudes. This module will deal with all of these three elements.
After completing this subject, you will be able not only to better understand the different culture types thanks to the acquired theoretical knowledge but also to have a solid ability to implement it in the practical life, both on the private and professional side. This module is extremely helpful especially for professionals working in international teams and multinational companies.
Studying this subject will mainly give you an opportunity to continuously consult your lecturer, an expert on the topic, about real problems, practical cases and situations, and to design a solution to these problems in the form of practically oriented case study (essay) elaborated under the lecturer’s guidance. As the consultations are not held in groups but only between you and the lecturer, you can consult also sensitive company issues, including specific data etc., without any worries about sharing this information with other students.
The output from this subject is thus a valuable document that can be immediately used in your own company or job, providing high value-added thanks to one-to-one consultations with an expert.
Viac o predmete Viac o predmete v CZKrízová komunikácia pre manažérov
Štúdiom tohto predmetu získate možnosť zoznámiť sa s odlišnosťami krízového manažmentu (KM) a jednotlivých činností tohto osobitného druhu manažérskych činností a rozhodnutí vo firme, organizácii alebo inštitúcii. A to nielen v situácii, kedy kríza nastane, ale aj vo fáze prevencie krízových situácií a následnej analýzy, kedy hlavným cieľom je minimalizovať riziko vzniku krízy v budúcnosti. Predmet sa zaoberá nevyhnutnou teóriou, definíciou základných pojmov a ďalších všeobecných súvislostí. Dôležitou súčasťou predmetu je tiež praktická časť, ktorá popisuje možné typy kríz, metódy ich prevencie a konkrétne príklady riešenia krízových situácií. Samostatnú kapitolu predstavuje potom krízová komunikácia s médiami ako špecifická súčasť PR v rámci firmy či inštitúcie. V tejto časti sú tiež uvedené príklady z praxe.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete
Manažérska kultúra, manažérska etika a spoločenská zodpovednosť firiem
Štúdium predmetu umožní študentom zoznámiť sa so základnými pojmami súvisiacimi s manažérskou kultúrou. Budú im predstavené najdôležitejšie prvky a ich zdroje. Objasníme vzájomnú súvislosť manažérskej kultúry so stratégiou firmy a vplyv organizačnej kultúry na výkonnosť organizácie. Odporučíme, ako by ste mali postupovať pri vytváraní či zmene firemnej kultúry. Významné miesto bude venované typológii firemnej kultúry vo vzťahu k organizačnej štruktúre, k prostrediu, k fáze vývoja a k rôznym kultúram.
V časti venovanej manažérskej etike bude vysvetlený vzťah morálky a etiky, vysvetlíme obsah etiky v podnikaní a podstatu etického konania. Uvedieme príklad aplikácie manažérskej etiky do praxe. Zoznámime s vývojom, významom a procesom tvorby etického kódexu. Ukážeme, čo by mal obsahovať a ako ho správne vytvoriť.
V záverečnej časti sa budeme venovať téme spoločenská zodpovednosť firiem (SOF resp. CSR). Spomenieme historický vývoj a zmeny v chápaní obsahu SOF. Budeme charakterizovať kľúčové oblasti - základné piliere. Budeme Vás informovať aj o rôznych prístupoch k problematike SOF (CSR). Objasníme výhody, ktoré CSR prináša, ale ozrejmíme aj kritický pohľad na tento v súčasnosti často skloňovaný módne pojem a diskutovanú problematiku.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteMarketingový manažment
Štúdiom tohoto predmetu získate informácie o marketingu v jeho celej šírke (nielen ako o reklame, ako je často marketing chápaný) a jeho kľúčové úlohy pre úspešné fungovanie organizácie v súčasnosti. Okrem základných definícií a druhoch marketingu Vás oboznámime s históriou a vývojom marketingových koncepcií. Získate dôležitý prehľad o súčastiach marketingového riadenia, ktorými sú marketingová politika, marketingový výskum a marketingové plánovanie. Budete tiež informovaní o tom, aké marketingové činnosti by mala organizácia vykonávať. Po absolvovaní tohoto predmetu budete poznať obsah základných analýz prostredia, v ktorom organizácia pôsobí. Budete vedieť zostaviť či zhodnotiť základný marketingový mix so všetkými jeho najdôležitejšími súčasťami. Okrem charakteristiky produktu sa dozviete mimo iné všetko potrebné o životnom cykle každého výrobku, Bostonskú maticu atď. V súvislosti s cenou Vám budú predstavené najčastejšie cenové stratégie. U distribúcii spomenieme možné cesty, ako dostať tovar k nášmu zákazníkovi. V neposlednom rade sa budeme venovať aj ďalšej zložke, ktorou je propagácia. Náväzne predstavíme tradičné a moderné formy marketingovej komunikácie. V samostatnej kapitole vám ukážeme, ako má vyzerať marketingová kampaň od svojho zrodu až po záverečné vyhodnotenie. V poslednej kapitole zameriame pozornosť aj na internú komunikáciu vo firme. Budeme charakterizovať najčastejšie formy a nástroje a tiež si povieme, čo vlastne zamestnanci očakávajú od internej komunikácie.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmetePersonálny manažment a riadenie ľudských zdrojov
Personálny manažment, riadenie ľudských zdrojov (RLZ) v zmysle tohto predmetu je o činnostiach, ktoré sa týkajú každého človeka vo firme (majiteľa firmy, manažéra, personalistov ale i radového zamestnanca). Štúdiom tohto predmetu by ste sa mali naučiť rýchle analýze svojej firmy a zmysluplnému výberu nástrojov, ktorými RLZ vytvára pridanú hodnotu v oblasti Vášho podnikania v dobe turbulentných zmien.
Počas štúdia máte možnosť priebežne konzultovať zvolené témy, ktoré sú pre Vašu prax relevantné alebo Vás zaujímajú. Konzultácie prebiehajú individuálne a sú považované za dôverné z hľadiska firemných informácií tak, aby ste mohli otvorene diskutovať témy, ktoré Vás zaujímajú. Záverečnou prácou by mala byť prípadová štúdia prepájajúci teoretické poznatky s ich praktickou realizáciou v systéme riadenia ľudských zdrojov Vašej spoločnosti v nadväznosti na predpokladaný vývoj odbore Vášho podnikania.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteRiadenie vzťahov so zákazníkmi
Štúdiom tohoto predmetu sa zoznámite s problematikou zvyšovania výkonnosti predajných tímov s využitím nástrojov riadenia vzťahov so zákazníkmi - Customer Relationship Management (ďalej len RVZ čiže CRM) v kontexte globalizácie a hyper konkurencie. Ukážeme si chronológiu a relevantnosť jednotlivých aktivít účastníkov procesu RVZ z hľadiska komplexného prístupu k jednotlivým účastníkom tohto procesu v najobvyklejších variantoch: B2B, B2C, G2C, ... čo je tiež predpokladom úspešnej implementácie / realizácie CRM ako filozofia riadenia podniku vrátane ochrany citlivých dát (GDPR, etc.). Následne sa zvýši aj hodnota a konkurencieschopnosť vás ako profesionála v danej oblasti.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmeteSpoločenský styk, obchodné etiketa, diplomatický protokol
Štúdiom tohoto predmetu získate informácie o témach, ktoré sa bežne nepřednášají. Ide o kombináciu poznatkov zo spoločenského styku a obchodnej etikety, ale aj základné znalosti o diplomatickom protokole a rádových dňoch v ČR a SR. Cieľom predmetu je oboznámiť poslucháčov s hlavnými zásadami spoločenského styku, aby sa stali skutočnými "levmi/levicami" salónov nielen v Českej republike, ale aj v zahraničí. Jedna kapitola je venovaná problematike zladenia osobného a firemného image. Ďalej budú študentom poskytnuté informácie o obchodnej etikete vo vybraných štátoch na rôznych kontinentoch. Za veľmi prínosné považujeme najmä tie, ktoré hovoria o krajinách s odlišnými kultúrnymi, náboženskými aj obchodnými zvyklosťami. V samostatnej kapitole sú prezentované zásady rokovania s VIP osobami, či už z pohľadu našej účasti na podujatí, kde sa stretneme s VIP osobou či naopak, kedy VIP osobu privítame v našej organizácii. V študijnom materiále sú uvedené aj užitočné informácie z oblasti obchodnej diplomacie. Neoddeliteľnou súčasťou sú poznatky, týkajúce sa diplomatického protokolu. Na úplný záver sa dozviete všetko potrebné o významných dňoch v ČR a SR.
Štúdiom tohoto predmetu ďalej získate predovšetkým možnosť priebežne konzultovať reálne problémy, prípady a situácie z vašej praxe s lektorom – expertom na danú problematiku, a v rámci týchto konzultácií pod jeho odborným vedením spracovať ich riešenie formou prakticky orientovanej prípadovej štúdie (seminárnej práce). Vďaka tomu, že konzultácie neprebiehajú skupinovo, ale len priamo medzi vami a lektorom, môžete konzultovať i citlivé firemné záležitosti, vrátane konkrétnych dát atď., bez obáv zo zdieľania týchto údajov s ďalšími študentami.
Výstupom po absolvovaní tohoto predmetu je teda cenný dokument, ihned ďalej použiteľný vo vašej firme či zamestnaní, s vysokou pridanou hodnotou vďaka one-to-one konzultáciam.
Viac o predmete