100% ONLINE ŠTÚDIUM MBA, MSc & LLM ZA CENU OD 3.245 € - PRIHLÁSENIE DO 23. 06. 2024
Kalkulátor finančního přínosu MBA studia Kalkulátor finančného prínosu MBA štúdia

Autentický marketing: využite kúzlo autenticity

26. apríl 2023
Autentický marketing: využite kúzlo autenticity

Žijete v súlade s tým, čo ukazujete svetu, a pretavujete to do svojho podnikania? Autenticita môže mať zásadný vplyv na úspech v podnikaní. Ľudia vám dôverujú, a preto dôverujú a kupujú vaše výrobky alebo služby - alebo nie. Nakoľko ste teda autentickí vo svojom marketingu?

Existujú podnikatelia, ktorí sa snažia napodobniť marketingové postupy veľkých spoločností. Nahadzujú veľké siete, do ktorých sa zmestí mnoho ton rýb - ale niektorých klientov predsa len ulovia. Iní si myslia, že marketing je synonymom falošnosti a pretvárky, preto sa mu vyhýbajú alebo ho robia len preto, aby sa im to nepovedalo. Marketing však zahŕňa všetko, čo spoločnosť robí, takže sa bez neho nezaobíde. Našťastie záleží len na tom, ako ho použijete. Ak má priniesť úžitok vám a zároveň vašim zákazníkom, autentický marketing to dokonale spája.  

Ak chcete, aby vaša firma prosperovala, mali by ste byť v komunikácii so zákazníkmi autentickí. To znamená pravé, úprimné, úprimné. Autenticita nie je klišé, ale pripomienka toho, že vrana k vrane sadá. Akí ste vy, takí sú aj klienti, ktorých priťahujete. Nie je tajomstvom, že podnikanie je skvelým prostriedkom na sebarozvoj.

Správna tvár priťahuje

Autenticita nie je zručnosť, ktorú sa naučíte niekde na kurze. Je to neustále strhávanie masiek, starých rolí, vzorcov a programov, ktoré si vlečieme z minulosti (zvyčajne z detstva). Pôvodne nám slúžili, ale dnes nám bránia uvedomiť si, vyjadriť a žiť svoju jedinečnosť. V súkromí aj v podnikaní. Určite vás vtedy nebudú mať všetci radi, ale určite vás nemajú radi ani teraz. Takže zdravé sebavedomie, ktoré získate, určite stojí za "stratu". A čo je najdôležitejšie, konečne k vám budú môcť prísť zákazníci, ktorých priťahuje vaša pravá tvár. Budú prichádzať ešte viac, ak sa vám podarí vniesť do svojho marketingu esenciu, ktorá sa stane autentickou. Energia príťažlivosti je síce podvedomá, ale veľmi silná.

Marketing nie je o pekných sľuboch a pekných obrázkoch. Musí prinášať hodnotu. Chcete, aby fungoval a bol autentický:

  • Vyhnite sa nekalým praktikám

Agresii, manipulácii, klamstvám. Platí tu pravidlo: nerobte druhým to, čo nechcete, aby robili vám. 
Marketéri často píšu na cenovky produktov sumy, ktoré nikdy neplatia. Ale prečiarknu ich, napíšu pod ne nižšie sumy a tvrdia, že ide o zľavu. To určite nie je fér, rovnako ako tlačenie na nákup v štýle "20 ľudí si práve pozerá túto ponuku" alebo vynucovanie si služby cez telefón. 

Správajte sa k zákazníkom s rešpektom. Zaslúžia si pravdivé informácie, aby sa mohli sami rozhodnúť, či chcú kúpiť. Informujte, vysvetľujte, ponúknite, ale používajte vzdelávacie videá, praktické e-knihy a informatívne články, a nie napodobňujte praktiky "predajcov teplej vody".

  • Komunikovať s ľuďmi

Nedovoľte, aby sa klient zmenil na stĺpec v excelovej tabuľke. Stĺpec nemá žiadne potreby, ale váš zákazník áno. A aby ste ich poznali, musíte s nimi komunikovať. Autentický marketing nezakazuje tabuľky, grafy, prieskumy ani inú prácu s údajmi, len nezabúda, že klienti majú mená a konkrétne príbehy a kontaktujú vás s konkrétnymi želaniami. 

  • Ponúknite ľuďom to, čo skutočne potrebujú

V autentickom marketingu sa necení umenie predávať doslova čokoľvek. Kopřivy zabalené v igelite na pultoch supermarketov, rôzne pomôcky do domácnosti, ktoré použijete raz, sotva dvakrát. Odpad nie je vec, ide o udržateľnosť. Nechcete zo zákazníka za každú cenu vytiahnuť peniaze, chcete mu pomôcť vyriešiť skutočnú potrebu. 

  • Viete, prečo podnikáte

Nesnažíte sa zo zákazníkov vytiahnuť peniaze, ste si vedomí poslania, ktoré ste si stanovili na začiatku. To je motor vášho podnikania, sila, ktorá vás núti každý deň tvrdo pracovať. Majitelia malých podnikov to majú v tomto smere o niečo jednoduchšie, pretože podnikanie sa zvyčajne rovná sebe samému alebo menšiemu tímu. Ale aj veľké firmy si dokážu dlhodobo udržať vášeň pre to, čo robia, pretože autentický marketing im túto počiatočnú vášeň denne pripomína.

  • Uprednostnite svoju jedinečnosť pred príručkami

Predstavte si, že uvažujete o výbere obrázkov pre svoju firemnú webovú stránku. Mali by ste použiť fotobanku alebo fotografie, ktoré zachytávajú skutočné prostredie a tváre vašich kolegov? Možno priestory vašej spoločnosti nie sú esteticky dokonalé a kolegovia nevyzerajú tak dobre ako usmievaví ľudia na fotografiách, ktoré ste si kúpili. Ide však o vierohodnosť a zapamätateľnosť. Ak chcete pôsobiť dôveryhodne a otvorene, stavte na autentické fotografie. 

Autentický marketing je založený na tom, ako ho máte vy sami. A je na vás, aby ste z toho urobili svoju konkurenčnú výhodu. Samozrejme, bežné marketingové nástroje môžete používať podľa ľubovôle, ale to podstatné vychádza z vašej osobnosti, nie zo zaužívaných vzorcov.  

Každý dobrý líder musí byť autentický. Pri práci s tímom môže používať akékoľvek (etické) špecifické postupy, ale autenticita je základ, od ktorého sa odvíja jeho dôveryhodnosť. Ľudia si nevážia tých, ktorí sa hrajú a pretvarujú, pretože necítia svoju silu. Sila osobnosti priamo súvisí s autenticitou. A online MBA štúdium zaručene pestuje v študentoch jedinečnosť, nie stádovitosť.

Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac

Radi zodpovieme všetky Vaše otázky o štúdiu MBA či LLM.
Neváhajte nás preto kontaktovať.

Beriem na vedomie spracovanie osobných údajov.

Kalkulátor finančního přínosu MBA studia

* Data v kalkulaci vychází z průzkumu mezi absolventy MBA studia na institutu CEMI, realizovaného agenturou STEM/MARK v červnu 2022.