100% ONLINE ŠTÚDIUM MBA, MSc & LLM ZA CENU OD 4.162 € - PRIHLÁSENIE DO 30. 06. 2024
Kalkulátor finančního přínosu MBA studia Kalkulátor finančného prínosu MBA štúdia

Crowdfunding: ako získať čo najviac z crowdfundingovej kampane!

10. november 2022
Crowdfunding: ako získať čo najviac z crowdfundingovej kampane!

Pre malé a začínajúce spoločnosti môže byť crowdfunding veľmi užitočným nástrojom na získavanie finančných prostriedkov. Pomocou online crowdfundingovej platformy môžete získať peniaze aj pre svoje podnikanie. Prečítajte si tipy, ako viesť úspešnú crowdfundingovú kampaň.

Chcete vyskúšať crowdfunding pre svoju firmu? V jednom z našich predchádzajúcich článkov sme sa už tomuto fenoménu venovali a predstavili sme vám, čo vôbec crowdfunding je, aké sú jeho výhody a nevýhody alebo aké hlavné platformy môžete využiť. V nasledujúcom článku potom nájdete rady a tipy, ako zabezpečiť splnenie cieľov financovania prostredníctvom crowdfundingovej kampane, ak ste sa už rozhodli pre crowdfunding.

Prečo crowdfunding?

Crowdfunding je alternatívna metóda financovania, ktorú môžu podniky využiť na získanie peňazí na svoj podnikateľský zámer - či už ide o nový produkt alebo službu. Pravdepodobne ste už niekde videli príbehy o mimoriadne úspešných crowdfundingových kampaniach, ktoré vyzbierali státisíce korún nad rámec pôvodného cieľa financovania.

Častejší je však opačný scenár - projekty, ktoré nezískajú dostatok peňazí. Podľa štatistík len približne jedna pätina crowdfundingových projektov splní svoje ciele.
Ako zabezpečiť, aby bola crowdfundingová kampaň úspešná? Existuje niekoľko krokov, ktorými môžete zvýšiť šance na úspech svojej kampane.

Spôsoby, ako čo najlepšie využiť crowdfunding

Stanovte si jasný finančný cieľ

Jedným zo spôsobov, ako získať podporovateľov, je stanovenie konkrétneho cieľa pre sumu, ktorú potrebujete vyzbierať. Uistite sa však, že cieľ je realistický. Ľudia budú ochotnejší financovať váš projekt, ak uvidia cieľovú sumu, ktorú chcete dosiahnuť.

Požiadajte o pomoc odborníkov

Najdôležitejšou radou pre úspešnú crowdfundingovú kampaň je nerobiť ju sám. Nájdite si spoločnosť alebo jednotlivcov, ktorí sa špecializujú na crowdfundingové kampane. Zabezpečia, aby ste podnikli všetky potrebné kroky na vytvorenie silnej kampane. Dôležité je tiež vybrať si renomovanú crowdfundingovú platformu, ktorá vám pomôže získať potrebné finančné prostriedky.

Buďte osobný - rozprávajte svoj príbeh

Ľudia chcú vedieť, komu a prečo dávajú svoje peniaze. Váš projekt ich musí zaujať a spojiť s nimi. Buďte osobný, autentický a úprimný. Nemusíte tlačiť na pílu a odhaľovať svoj súkromný život, ale vždy by ste mali byť transparentní, pokiaľ ide o vašu spoločnosť, a jasne definovať svoje potreby.

Predovšetkým by ste mali vysvetliť, kto ste, čo je vaša spoločnosť a prečo je pre vás dôležité získať finančné prostriedky. Pri vytváraní kampane je dôležité byť čo najpodrobnejší. Ľudia chcú pomôcť, ale môžu váhať, ak je váš príbeh nejasný.

Tip: Buďte úprimní a transparentní!

Vytvorenie propagačného videa pre vašu kampaň

Videá fungujú oveľa lepšie, pokiaľ ide o interakciu s publikom, ako písaný text, fotografie alebo obrázky. Dobré video so zvukmi a rozprávaním pomôže prilákať investorov a stane sa účinným marketingovým nástrojom vašej kampane.

Pred zverejnením videa si však vyžiadajte spätnú väzbu od kolegov, rodiny alebo priateľov, aby ste sa uistili, že neobsahuje hluché miesta alebo nevhodné časti.

Používanie e-mailového adresára na propagáciu kampane

Pošlite svojim zákazníkom e-mail o svojej kampani a uveďte všetko, čo potrebujú vedieť, aby sa mohli zapojiť do crowdfundingu. Odoslanie e-mailu zoznamu kontaktov s odkazom na vašu kampaň je priamy a účinný spôsob, ako presvedčiť verných zákazníkov, aby sa podieľali na financovaní vášho projektu.

Používajte svoju sociálnu sieť

Ak využívate crowdfunding, mali by ste využiť každý kontakt na rozmiestnenie siete. Požiadajte svojich klientov, rodinu, priateľov a miestnu komunitu, aby zdieľali vašu kampaň na svojich vlastných sociálnych sieťach. Pomôže to budovať povedomie o kampani, vašej spoločnosti a značke.

Ľudia, ktorí prídu do kontaktu s vašou kampaňou, síce neprispejú priamo, ale môžu zdieľať informácie o vašej kampani so svojimi priateľmi, čo môže byť rovnako cenné. To pomôže vašej kampani osloviť širšiu základňu potenciálnych investorov.

Využívajte sociálne médiá, najmä LinkedIn, aby ste oslovili ďalších podnikateľov

Instagram, Facebook a Twitter sa zvyčajne považujú za tri veľké platformy sociálnych médií na marketingové účely. Ak však realizujete investičnú crowdfundingovú kampaň, je dôležité propagovať svoju kampaň aj na sieti LinkedIn, pretože je to skvelý priestor, kde môžete naraziť na skupinu podnikateľov a majiteľov firiem, ako ste vy.

Publikum na platforme LinkedIn je pravdepodobne lepšie oboznámené s vašimi obchodnými problémami a tiež lepšie chápe sumu, ktorú potrebujete na pokrytie obchodných výdavkov, čo môže viesť k väčšej podpore.

Tip: Zdieľanie kampane na sociálnych sieťach je vo všeobecnosti nevyhnutné na zviditeľnenie a zvýšenie povedomia.

Majitelia malých podnikov, ktorí používajú túto taktiku, by mali potenciálnym investorom čo najviac uľahčiť účasť na financovaní. Jedným z najlepších spôsobov je spojiť crowdfundingovú kampaň s príspevkami v sociálnych médiách. Potom stačí, aby vaše publikum kliklo na odkaz a bude presmerované na stránku kampane, kde môže prispieť.

Predstavte publiku stránku crowdfundingu, ktorú používate

Neprehľadná online crowdfundingová platforma s komplikovaným používateľským rozhraním môže potenciálneho investora veľmi ľahko a rýchlo odradiť. V komunikácii s potenciálnymi podporovateľmi nemusíte podrobne rozpisovať, ako používať online platformy ako GoFundMe alebo Kickstarter, ale pri propagácii kampane by ste mali uviesť podrobnosti o platforme, ktorú používate.

Spomeňte jej bezpečnosť a spôsob, akým by podporovatelia mali platformu používať. Tieto informácie pomôžu podporovateľom cítiť sa bezpečne a pohodlne pri používaní platformy.

Ponuka viacúrovňových stimulov

Poskytnite svojim investorom a podporovateľom odmeny v závislosti od výšky ich darov a uistite sa, že tieto odmeny stoja za to. Atraktívny stimul povzbudí viac ľudí, aby podporili vašu kampaň. Môže to byť napríklad prostredníctvom žrebovania produktov alebo ponuky zľavneného členstva vo vašej službe.

Udržujte svoje publikum v obraze

Chcete, aby sa odberatelia a potenciálni podporovatelia zapojili do vašej kampane na získavanie finančných prostriedkov, preto je dôležité, aby boli pravidelne informovaní o vašom pokroku. Zdieľanie vášho rastu na mesačnej alebo dokonca dvojtýždňovej báze, v závislosti od dĺžky vašej kampane, pomôže udržať vašu zbierku v povedomí investorov a prilákať viac podporovateľov.

Získané, podčiarknuté

Uistite sa, že príbeh vašej crowdfundingovej iniciatívy je jasne definovaný, rovnako ako váš peňažný cieľ pre publikum. Vaše publikum musí pochopiť, prečo by malo investovať a ako chcete využiť jeho finančné prostriedky.

Komunikácia je pre crowdfundingovú kampaň nevyhnutná. Začnite zaslaním e-mailu verným zákazníkom, ktorí by mohli byť ochotní prispieť, a pravidelne informujte svoje publikum o pokroku v získavaní finančných prostriedkov.

Ak chcete pre svoje podnikanie použiť crowdfundingovú platformu, podeľte sa so svojím publikom o svoj príbeh a cieľ získavania finančných prostriedkov. Využite e-mail, svoju sieť a sociálne médiá na oslovenie potenciálnych podporovateľov a ponúknite stimuly na základe výšky daru. Pravidelne informujte podporovateľov o svojom pokroku, aby mali pocit, že sú súčasťou vašej cesty za finančnými prostriedkami.

Crowdfunding je napríklad obľúbenou formou financovania niektorých startupov. Viac informácií o ich zakladaní a riadení sa dozviete v programe MBA in Business Management.

Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac

Radi zodpovieme všetky Vaše otázky o štúdiu MBA či LLM.
Neváhajte nás preto kontaktovať.

Beriem na vedomie spracovanie osobných údajov.

Kalkulátor finančního přínosu MBA studia

* Data v kalkulaci vychází z průzkumu mezi absolventy MBA studia na institutu CEMI, realizovaného agenturou STEM/MARK v červnu 2022.